top of page

KPN Webcare is sneller dan ik

Ik moet zeggen dat ik niet vaak positief ben over klantenservices (Jumbo, Brasserie Lente: om er maar twee te noemen). Totdat ik KPN nodig had omdat één van onze interactieve tv-ontvangers kapot ging. Zoals zo vaak stuur ik dan een tweet naar de webcare: binnen 140 tekens de klacht duidelijk gemaakt en afwachten maar. Binnen twee uur een gemiste oproep van een “onbekend nummer” (ik neem die nauwelijks aan, schoonheidsfoutje zullen we maar zeggen) en een tweet met de mededeling dat ze me hebben gebeld maar helaas in de voicemail terechtkomen en of ik misschien wat heb aan een zus-en-zo-linkje. Even mee gestoeid maar uiteindelijk blijkt dat kastje toch echt overleden.

Inmiddels zijn er twee dagen verstreken en is er verder niets gebeurd en DAT KOMT DOOR MIJ. Mijn vrouw en ik kunnen ook prima zonder tv dus het heeft allemaal geen haast. KPN Webcare (meneer ^BL: wie het is weet ik niet) zit mij achter de broek aan want hij belt nogmaals (weer “onbekend nummer” maar goed): “Lukt het allemaal meneer Van Grootel?” Hij heeft me namelijk een nieuw kastje beloofd maar heeft daarvoor de gegevens van de kapotte nodig. Ik voel me bezwaard omdat hij zijn best doet mij snel te helpen en ik geef het geen prio. “Dus ik hoef me niet bezwaard te voelen?”, vraagt hij me netjes. “Nee hoor, het is volledig mijn eigen schuld dat het niet opschiet, ik zal vanavond even alle gegevens naar je tweeten.”, is mijn antwoord.

Nadat ik dat gedaan heb, ontvang ik nog eenmaal een telefoontje want ^BL heeft nog aanvullende informatie nodig. Vervolgens kan ik een dag later een nieuw kastje ophalen bij mij om de hoek (^BL heeft zelf uitgezocht waar het dichtsbijzijnde ophaalpunt van DHL is) en ontvang ik een sms met de activeringscode. Ook nog een sms met de mededeling dat het pakketje gearriveerd is en dat ik het kan komen ophalen.

Inmiddels bromt er weer een tevreden nieuw kastje naast de tv en kunnen we weer als vanouds tv kijken. Dit alles heeft zes dagen geduurd na mijn eerste tweet maar als het aan ^BL gelegen had was het binnen 24 uur opgelost.

Als je dit zo leest, verwacht je misschien een clou, een climax, een genadeklap maar neen! Ik ben echt superblij dat er bedrijven zijn die hun klantenservice mega-goed voor elkaar hebben. Hulde dus aan @KPNWebcare (en in het bijzonder meneer ^BL maar zijn collega’s zijn vast net zo behulpzaam).

Misschien krijg ik nu wel een klacht van hen: “Uw handelen heeft het oplossen van dit probleem danig vertraagd en wij verwachten een spoedig antwoord!” LOL!

Ze hebben nog gelijk ook...

Vorige Blogs
Recente Blogs
Vind Mij Op
  • Facebook App Icon
  • Twitter App Icon
  • LinkedIn App Icon
  • Instagram App Icon
Mijn Favoriete Sites
bottom of page