top of page

Sorry Jean-Christophe; ik zal nooit meer een schwalbe maken!

Heb je die crash van Jean-Christophe Peraud gisteren gezien in de Tour de France? Volgens mij peutert hij lang nadat hij gestopt is met wielrennen de asfalsteentjes nog uit zijn lichaam. En de held fietste door met ontvelde armen en een broekje wat geen broekje meer was. Zelfs de cameraman schrok omdat het broekje zijn piemel in alle openheid aan de wereld toonde. Lekker dan: terwijl je nog íets probeert te maken van een mislukte Tour wordt je bijna naakt getoond aan al je fans. Net als Johnny Hoogerland in de Tour van 2011. Geen genade. Je bent gevallen en dat zul je weten ook.

De wasserette van het hotel zal alle zeilen moeten bijzetten om het bloed uit de lakens van Jean-Christophe te krijgen. Ik ben benieuwd hoeveel uur hij vannacht geslapen heeft. Ik klaag al wanneer ik mijn knie geschaafd heb en blijft vastplakken aan mijn lakens. Laat staan een heel lichaam.

Naast wielrennen ben ik gek op voetbal. Na alle crashes van de afgelopen dagen in de Tour kan ik maar 1 conclusie trekken: voetballers zijn vanaf nu officieel watjes!

Alle voetballers die hun tegenstander proberen te bespelen door vreselijke blessures te veinzen zouden verplicht een compilatie moeten bekijken van wielren-crashes. Neymar die de stervende zwaan speelt zou dan door iedereen worden uitgelachen. Zelfs door de medische staf. Doe normaal man; we komen je pas redden wanneer je bovenbeen in een hoek van 90 graden ligt. Alleen dan mag je afstappen.

Ik moet bekennen dat ik zelf ook wel kleinzerig ben. Ik ben nog nooit gevallen tijdens mijn wielerrondjes en ik ben er ook als de dood voor. Ik weet dat het een keer zal gebeuren en ik verheug me er niet op. Maar dan denk ik aan Jean-Christophe en fiets meteen weer door. Denk ik. Hoop ik.

Het nieuwe voetbalseizoen staat voor de deur en ik beloof aan Jean-Christophe dat ik mijn tegenstander niet meer zal provoceren door me zomaar te laten vallen. Ik heb daar een handje van: een schwalbe maken om een vrije trap te krijgen. Ik stop een foto van de gehavende Jean-Christophe in mijn voetbaltas om er aan te helpen herinneren.

Sorry Jean-Christophe. Held!

Vorige Blogs
Recente Blogs
Vind Mij Op
  • Facebook App Icon
  • Twitter App Icon
  • LinkedIn App Icon
  • Instagram App Icon
Mijn Favoriete Sites
bottom of page