top of page

Ik bied altijd aan om boodschappen te doen op vakantie

Afgelopen weken was ik op vakantie in Zuid-Frankrijk. Alle ingrediënten goed: vrouw, vrienden, honden, privézwembad, privéhuis, privétuin, zon, barbecue. Alleen ontbrak één ingrediënt…

Ik heb mezelf besmet met de Social Media Ziekte. Ik had bewust mooie bundeltjes aan mijn (internet-)abonnementen toegevoegd (voor iPad en iPhone) waardoor een bill-shock bij thuiskomst uit zou blijven. Ik was al teleurgesteld toen ik hoorde dat er geen WiFi zou zijn in onze mooie “gite”. Stiekem toch nog de hoop zo’n netwerk aan te treffen bij aankomst, maar nee, echt niet. “We hebben nieuwe banken!”, riep het bevriende stel. Zal best, dacht ik, maar ik had toch echt liever een WiFi-netwerkje gehad, in plaats van nieuwe banken waar je toch nauwelijks op zit.

Enfin, tijd om in te checken op Foursquare, dan maar met 3G. Neeee!!! Geen 3G, in dit godvergeten gat loopt dat update-radartje van mijn iPhone maar langzaam rond (iPhone-gebruikers weten wat ik bedoel: frustrerend) waardoor ik uiteindelijk de melding “!connection failed, we cannot connect to internet right now!” kreeg. Dan maar op Facebook Places inchecken. Dat lukt uiteindelijk wel maar voordat alles geladen is… Geen goed idee dus. Twitter? Vergeet dat ook maar!

Me erbij neerleggen en “normaal, old school” vakantie vieren? No way. De oplossing: iedere dag brood halen bij de boulangerie, een dorp verderop. “Dat doe ik wel, vind ik ook leuk om te doen en wat is er mooier dan iedere dag met verse baguette te beginnen? Kunnen jullie mooi uitslapen”, zei ik tegen het gezelschap. Iedereen blij met me. Ik ging ervan uit dat in dat dorp verderop wel een 3G-verbinding zou zijn.

Man, man, wat heb ik een markten gezien, boodschappen gedaan en onbenullige autoritten gemaakt: ALLES VOOR DE 3G!!! Gelukkig kon ik zo met mijn Social Media Ziekte leven en mijn omgeving ook…

In onze mooie “gite” kwam ik daarna weer tot rust. Ik heb namelijk de lol van het lezen van goede boeken weer hervonden zonder afgeleid te worden door Social Media piepjes en bliepjes. Ook kreeg ik meer oog voor mijn omgeving, was ik veel relaxter en ik denk ook attenter (toch, Daphne, Kimberly en Jochem?). Ik heb de ideale vakantie gehad. Alleen spelen met smartphone en tablet wannéér het kan en niet omdát het kan. De meeste tijd was ik offline en in de boeken. Ik ben me toch met een brok inspiratie en frisse blik teruggekomen. Heb jij dat ook? Na je vakantie weet je ineens waar je heen wil, wat je moet doen in de toekomst, dat je het bij thuiskomst allemaal anders gaat aanpakken. Ik ga het nu ook echt doen: dingen die ik al heel lang in de planning had staan nu in mijn agenda gepland.

Stiekem ben ik wel weer blij met WiFi thuis en 3G op straat. Ik heb deze technologie weer opnieuw leren waarderen…

Vorige Blogs
Recente Blogs
Vind Mij Op
  • Facebook App Icon
  • Twitter App Icon
  • LinkedIn App Icon
  • Instagram App Icon
Mijn Favoriete Sites
bottom of page